KNALLFORNØYD MED MOTTAKELSEN!

KNALLFORNØYD MED MOTTAKELSEN!

Motehuset Kaare Lund Agenturer i Oslo utviklet en shop-in-shop-løsning sammen med Bjørn Haug AS. – Det har fungert i butikkene fra dag én, sier daglig leder Fredrik Lund Som veldig mange andre i klesbransjen i Norge, har Kaare Lund Agenturer handlet kleshengere og stativer fra Bjørn Haug AS i flere år. Men det er første gang at Kaare Lund Agenturer handler butikkløsninger.

Nytt merke – ny innredningsløsning
Lund forteller at da de skulle lansere et nytt merke, «The product», trengte de innredningsløsning som kunne fremheve brandet og varene. Sammen med Bjørn Haug AS utviklet de et frittstående stativ med gode eksponeringsplasser og oppbevaring inni. I tillegg utviklet de et mindre bordstativ

Noe for alle
– Vi tenkte nøye på designet av shop-in-shop-løsningen. Det måtte være noe som kunne passe for alle og fungere med farger i de forskjellige butikkene og ha en allroundverdi for flere, sier Lund. Lund og Bjørn Haug AS endte med en løsning for oppbevaring og display i ett. I to farger: Trefarget og sort. Shop-in-shop-løsningen er bygd av MDF-plater. – Nå har vi kjent Bjørn Haug AS i mange år, det var sånn sett ikke nye folk å forholde seg til. Men det har vært veldig fint å utvikle løsningen i samarbeid med dem. Det ble mange skisser og ideer frem og tilbake, forteller Lund.

Et nytt, norsk brand
Produktet som Kaare Lund Agenturer ville fremheve har det klingende navnet «The Product». – Et helt nytt norsk brand, sier Lund. – Det består av baseprodukter, undertøy som ikke er preget av sesongskifter. Et merke man kan selge tolv måneder i året og ikke trenger å legge ut på salg, sier han. Kolleksjonen er derfor bare i fire farger. Sort, hvit, gråmelert og mørk blå. Enkle basisvarer som sokker, bokser, t-skjorter og singletter. Materialene er slitesterke og myke: bambus og viskose. – Passform og kvalitet er avgjørende, sier Lund.

– Butikkene er happy
Lund forteller at produktene – og shop-in-shop-løsningen har fungert i butikk fra første dag – Butikkene er happy. Vi har fått bra tilbakemeldinger. En utrolig lettelse. Cirka 30 kunder har løsningen i butikkene sine i dag. Nå gjenstår det å se om vi over tid kan si at shop-in-shop-løsningen er så smart som vi tror, sier Lund.