En ryddig butikk gir mersalg

Merk hver henger med plaggets størrelse, og gjør dine ansatte mer effektive med våre merkebrikker.

Grupper klærne dine etter størrelse med våre størrelseskillere.

Spar tid, penger og øk salget med våre størrelsesetiketter.

Hold klærne dine sortert med tilbehør.

 

Klassiske Merkebrikker (art. 133)

Klassiske merkebrikker betraktes som våre beste i kvalitet. Du kan bruke dem i mange år. De kan brukes med alle typer metallkrokhenger. De har utmerket synlighet og en unik sideåpning for å raskt og enkelt kunne settes på kroken.

Våre klassiske merkebrikker er slitesterke og forblir derfor på plass uten å gli av hengeren. De er tilgjengelige i forskjellige farger og tusenvis av størrelser. Vi har normalt hvite med sort skrift og sorte med hvit skrift på lager. Men, vi kan også hjelpe deg med å lage din egen farge / størrelse kombinasjon.

  • De blir på hengeren, selv om hengeren og plagget blir snudd opp ned.
  • Den er enkelt å sette på og fjerne, takket være den praktiske sideåpningen.
  • Du kan sette på merkebrikken mens hengeren er på stativet.
  • Formen til merkebrikken gjør at den tar liten plass.

 

Oppbevaringsboks til merkebrikker (art. Box26)

Denne boksen fungerer som en allsidig lagerløsning for merkebrikker. Den hjelper deg med

å organisere brikkene, og gjør det enkelt for deg å bruke dem igjen. Vi har den normalt på lager med 26 rom.

 

 

 

Merkebånd (art. 1000MB)

Disse merkebåndene er laget for jeans, bukser, shorts, gensere og andre brettede klær i en detaljhandel. Vi har eller skaffer 1 ¼” x 5” i 150 forskjellige størrelser.

Vi kan tilpasse både størrelse, stil og trykk i fire farger for å imøtekomme våre kunders behov og ønsker.

Disse merkebåndene kan også bruke til å tydelig identifisere salg, kampanjer og spesielle arrangementer.

 

Størrelseskillere

Rektangulær (art. 135)

Disse størrelseskillerne er gode for å skape en bedre handleopplevelse, ved å hjelpe kundene å lett finne frem til sin størrelse. Det igjen kan bidra til at kundene dine bruker mere penger i butikken din.

Vi har som oftest hvite med sort skrift på lager. De er også tilgjengelige i hvit med gull eller sølv trykk og sort med hvitt, gull eller sølv trykk. Vi har de også som oftest på lager uten trykk, om du selv vil skrive på det du ønsker.

 

Rund (art. 132)

Disse er en nyttig og kostnadseffektiv måte å la kundene dine se hvor deres størrelser er i butikken. Våre runde størrelseskillere vil bidra til en bedre organisering i butikken og gi en opplevelse av bedre tilgjengelighet.

De gjør det enkelt for kundene å finne den størrelsen de leter etter. Vi har de normalt på lager i hvit med stort trykk. De finnes også i hvit med gull eller sølvtrykk og i sort med hvitt, gull eller sølv trykk. Vi har de også som oftest på lager uten trykk, om du selv vil skrive på det du ønsker.

Vi tegner din butikk GRATIS (om du bestiller innredningen) i 3D

Vi tegner din butikk GRATIS (om du bestiller innredningen) i 3D

Vi tegner din butikk GRATIS (om du bestiller innredningen) i 3D

Har du en drøm om å redesigne butikken din eller åpne en ny?

Vi tegner ut hele drømmebutikken din i 3D-tegninger – du betaler kr 5.000,- for tegningene, men hele dette beløpet blir fratrukket kjøpesummen om/når du bestiller innredning!

Vi leverer totale butikkinnredninger fra A til Å, komplette konsepter med gulv, vegger, belysning, møbler, m.m. Hos oss finner du alt som kan bidra til å sette personlig preg på din butikk, og ikke minst – det som kan skape merslag for deg. Vi har også Norges største utvalg av tilbehør til din butikk, alt fra mannekenger, merkeutstyr til kleshengere!

Med 95 år i bransjen tør vi påstå at vi har lært mye om salg i butikk og vi deler gjerne våre tanker og ideer med deg. Ta kontakt med oss før du skal starte opp eller skifte butikkinnredning.

Tjen mer penger

Tjen mer penger

Slik selger du mer i din butikk

Valg av innredning og materialer skal formidle følelser og skape spenning og opplevelser, men samtidig være funksjonelt. Trendene spriker, fra naturalistisk til futuristisk. Individualitet – finne sin egen stil og profil er viktig. Bærekraft og miljø blir stadig viktigere. Dette er stikkord for de viktigste trendene i butikkinnredning og inventar ut fra det om ble vist på Euroshop i Düsseldorf i februar. Kampen mot netthandelen spisser seg til, og det blir stadig viktigere å finne løsninger, innredning, møbler og materialvalg som overrasker kundene og gir dem en opplevelse som gjør at de gleder seg til å komme tilbake til den fysiske butikken, ikke bare sitte hjemme og bestille varer på nett. Derfor er det viktig å skape den spesielle atmosfæren i et samspill av kreativitet, smarte og funksjonelle løsninger og overraskende opplevelser. Enten det er metall, kryssfiner laget av banantrær eller nordiske materialer, fotoluminescerende granulater eller bøyelig finer. Tilgangen på nye og fleksible materialer som kan brukes hver for seg eller i alle tenkelige kombinasjoner synes nesten uendelige.

Hvorfor ProPress Steamer?

Hvorfor ProPress Steamer?

Den beste for din virksomhet – på minst 4 måter:
Best resultat – raskere resultat – beste langsiktige verdi – best service

USLÅELIG KVALITET
Vis frem produktene dine på en best mulig måte
Propress steamer blir brukt av svært kvalitetsbevisste toppmerker og eventarrangører i mange land. Vår steamer elsker stoffer, og får frem det beste i selv de mest delikate fibre som silke, cashmere, brokade og blonder. På grunn av kvaliteten i steamen takler den selv de tøffeste bretter og krøller. Den glatter lett til rynker rundt knapper, paljetter og andre plasser hvor det er vanskelig å komme til med et vanlig strykejern. Å dampe klær og andre tekstiler eliminerer risikoen for å brenne eller gjøre skjøre materialer blanke. Dampen kan også ta bort dårlig lukt. Varm damp dreper opptil 99,9% av bakteriene på klær. Apparatet fungerer også perfekt på puter, gardiner og tepper som har fått stolmerker.

Damp er ikke bare damp. Dens mulighet til å fjerne krøller raskt, effektivt og skånsomt er basert på en latent varme, dampens tetthet og trykket i dampen. Kvaliteten til Propress steamer er den beste – på grunn av en unik design.

Den er allsidig – om aluminiumsmunnstykket blir brukt som strykejern får du pent frem de minste detaljer. Aluminiumsmunnstykket selv er fem ganger mer effektivt enn et plastikkmunnstykke. Den kommer også med en justerbar krok til plaggene, så du kan steame dem akkurat slik du ønsker.

Vår steamer varmer opp vannet i en rustfri ståltank, istedenfor å bruke et varmevekslingssystem. Dette gjør at den klarer å gi mye damp, tyngre damp og varmere damp – selv i slutten av en lang slange. Systemet reduserer tilstopping av rør og forlenger produktets levetid med måneder og år. Steameren er lett, stabil og enkelt manøvrerbar.

RASKERE
Vil du spare tid? Da bør du velge Propress.

Effektiviteten ved å bruke Propress profesjonelle steamer betyr at du bruker mindre tid per plagg, reduserer arbeidstiden og frigjør tid til å ta hånd om andre arbeidsoppgaver. Du får tekstilene raskere ut der du trenger dem – i utstillingen.

Påliteligheten betyr at det er lite – om noe – tid som går til service, reparasjoner og erstatninger.

BESTE LANGSIKTIGE VERDI
Det beste valget for langsiktig kostnadseffektivitet Propress profesjonelle steamer bidrar til sparing av penger på flere måter. Først og fremst fordi denne steameren, som virkelig har lang holdbarhet, i realiteten er mye rimeligere enn billigere steamere. I et profesjonellt miljø vil du ikke finne en bedre langsiktig investering enn en Propress. Vi har faktisk opplevd å snakke med kunder som har hatt sin Propress steamer i mer enn 20 år!

En Propress steamer er rask å bruke, som det betyr lave kostnader i forhold til både energi og arbeid.

Vi kan uten tvil si at det livet en Propress steamer gir stoffene, uten ødeleggelser på grunn av vannsprut og drypp, er viktig i et marked med stor konkurranse. Presentasjon og små detaljer gjør en forskjell. Det lønner seg å se best mulig ut!

KOMPETANSE OG SERVICE
Vi er her for deg

Vi følger opp steameren din med den beste service – enda en grunn til at våre kunderelasjoner varer i tiår. Vi er stolt av produktene våre, og det gleder oss at den svarer til kundenes forventninger og gir oss så gode tilbakemeldinger som vi får. Vi har solgt Propress steamere i over 20 år, og den har vært på markedet i mer enn 30 år. Dette er en kvalitet vi står inne for! Om du mot formodning, trenger service på din Propress steamer, har vi verksted og de fleste deler på lager.

Miks trender – finn din egen stil

Miks trender – finn din egen stil

Valg av innredning og materialer skal formidle følelser og skape spenning og opplevelser, men samtidig være funksjonelt. Trendene spriker, fra naturalistisk til futuristisk. Individualitet – finne sin egen stil og profil er viktig. Bærekraft og miljø blir stadig viktigere Dette er stikkord for de viktigste trendene i butikkinnredning og inventar ut fra det om ble vist på Euroshop i Düsseldorf i februar. Kampen mot netthandelen spisser seg til, og det blir stadig viktigere å finne løsninger, innredning, møbler og materialvalg som overrasker kundene og gir dem en opplevelse som gjør at de gleder seg til å komme tilbake til den fysiske butikken, ikke bare sitte hjemme og bestille varer på nett. Derfor er det viktig å skape den spesielle atmosfæren i et samspill av kreativitet, smarte og funksjonelle løsninger og overraskende opplevelser. Enten det er metall, kryssfiner laget av banantrær eller nordiske materialer, fotoluminescerende granulater eller bøyelig finer. Tilgangen på nye og fleksible materialer som kan brukes hver for seg eller i alle tenkelige kombinasjoner synes nesten uendelige.

Ekte materialer
De ekte, naturlige materialene står sterkt. Rustikt tre, stein og betong, gjerne med sterke kontraster i form av glattpolerte, lakkerte flater, fargerike printmotiver og varme farger. Å blande ulike materialer og stiler er lov. I høyeste grad. – Materialene skal være ekstraordinære, trendy, slitesterke, multifunksjonelle og kreve lite vedlikehold, sier Nina Freund i det østeriske selskapet Freund – Materiale für Ideen, som skapte oppmerksomhet med sin Wonderwall på forrige Euroshop. Innendørs Greening har vokst voldsom i tiden etterpå, og Freund tilbyr en rekke naturlige materialer, som vegger av mose, lær eller kork. Natur, miljø og bærekraftige, gjenvinnbare materialer blir stadig viktigere, slås det fast av en rekke utstillere på Euroshop. Basert på en analyse fra selskapet Raumprobe er det laget en ti på topp-liste av de mest etterspurte materialtypene: Det er tre ( 20%), plast (19%), tekstiler (12%), belegg og metall ( 11% hver), glass ( 8% ), betong (6 %), stein ( 5%), keramikk ( 3 % ), sandwich- strukturer og papir ( 2% hver).

Fire store trender i Europa
Teppeleverandøren Antron gjennomfører jevnlig trendstudier for gulvbelegg og møbler. De har identifisert fire store trendene i Europa for 2014/15: ”Natural Minimalisme” som består av naturmaterialer, klare og rene former, fine strukturer og overflater, myke pulverfarger og en blå fargepalett basert på indigo. «Global Patchwork ” beskriver en fusjon av forskjellige kulturelle påvirkningerinkludert etniske, indianske og afrikanske stiler, den moderne tolkning av tradisjonen, blandingen av mønstre, materialer, håndverk og industriell produksjon samt fargerike, skinnende nyanser. ” Sense of Touch ” inkluderer 3D – effekter, optiske illusjoner, flerlags og generelt mangfoldige strukturer, materialer med topper og daler, samt geometriske mønstre og former. De dominerende fargene her er svart, grått og hvitt. Innslag av neon skaper kontraster. ”Recreate Century” med historiske elementer. Antiques er sentral, med en overflod av prangende mønstre, høyglans, metallic overflater og sølv, gull og kobber fargetoner. Og det viktigste: Det er absolutt ingen ting i veien for å kombinere en eller flere av trendene. – Ved å kombinere utprøvde materialer med innovasjoner får vi fantastiske kontraster og illustrerer samfunnets mangeartet natur. Våre naturlige materialer fungerer fint sammen med for eksempel betong og glass. Det er en ny trend å leke med kontraster og tillate kombinasjoner av motstridende stilarter, påpeker Nina Freund.

SAMARBEIDET OM NYTT BUTIKKONSEPT

SAMARBEIDET OM NYTT BUTIKKONSEPT

Da Husfliden på Hamar skulle flytte, ringte de til Bjørn Haug AS for å få ny butikkinnredning – og hjelp
Hanne Rognstad refererer til mange års handling av kleshengere og stativer. Dermed var det naturlig å bestille alt de trengte gjennom Bjørn Haug: Møbler, vegger, disker, osv.

Lysere, luftigere og fornøyd
– Vi sitter med kompetanse på butikkinnredning, men Bjørn Haug skisset butikken for oss, så plukket vi ting fra skissene og samarbeidet videre om innredningen, sier Rognstad. Hun er fornøyd med hvordan butikken ble:
– Den er lettere å gjøre om, mer fleksibel, lysere og luftigere.
Tidligere hadde vi mer faste, massive hyller som var vanskelige å flytte og som tok mer plass. Og vi har bare fått positive tilbakemeldinger fra kundene, sier hun

“FRESHT, FLEKSIBELT OG FUNKSJONELT”

“FRESHT, FLEKSIBELT OG FUNKSJONELT”

Hege Thingstad, daglig leder i Frost sko på Røros, kjøpte helt ny, supermoderne butikkinnredning av Bjørn Haug AS – til butikken som ligger i den eldste delen av Røros sentrum.

Man skulle kanskje tro at en hypermoderne innredning i trehusbebyggelsen på Røros ville kræsje helt.
– Tvert i mot, forteller daglig leder i Frost Sko på Røros, Hege Thingstad.

Samarbeidet
– Vi samarbeidet med Bjørn Haug AS og kom fram til konseptet sammen, forteller Thingstad. – Og det ble veldig fint. Fresht, fleksibelt og funksjonelt.

Bjørn Haug AS leverte veggplater og skohyllesystemer i høyglanset hvit. På gulvet er er det dobbeltskuffer og enkeltskuffer.
– Systemet er utrolig fleksibelt. Vi kan sette det sammen som vi vil, der uendelige muligheter. Selv om skuffene er litt tunge – de er solide! Nå er det utrolig lett å gjøre om butikken, sier Thingstad. ingenting er lenger gjemt i butikken. Det er oversiktlig og fint. Innredningen får frem varene på en fin måte!

– Det du ser, det har vi, sier hun.

– Helt ny butikk i gammelt område
Frost Sko ligger i Kjerkgata på Røros, den gamle delen av byen. Pittoreske trehus, Røros kirke og en rekke fredede bygninger. Det kunne kanskje bydd på problemer med høyglans hvit mellom de gamle trehusene?
Det er ingen som reagerer på at det er en moderne butikk i den eldste delen av Røros? – Den biten er kanskje den største forandringen. Husene her er gamle, alt rundt er gammelt – ingen gamle tømmervegger her inne, bare rene flater. Jeg synes det er kult at det er en sånn butikk her, sier hun.

Bare positivt
Tilbakemeldingene hun har fått etter at butikken ble ny, er en fornøyelse. – Kundene er bare positive. Butikken ser veldig ny og fancy ut. En stor forandring i lokalene her. Vi har fått mange kommentarer på at det er veldig innbydende og ser veldig fint ut, sier hun. – Butikken har allerede fått faste kunder, blant annet flere hyttekunder, i tillegg til rørosinger. De sier det samme; Ryddig, rent og pent.
Den samme reaksjonen har Thingstad fått fra de ansatte: – De sier butikken er lett å jobbe i: Oversiktlig og lett å finne fram i, sier Thingstad.

Relaterte produkter
9481

KNALLFORNØYD MED MOTTAKELSEN!

KNALLFORNØYD MED MOTTAKELSEN!

Motehuset Kaare Lund Agenturer i Oslo utviklet en shop-in-shop-løsning sammen med Bjørn Haug AS. – Det har fungert i butikkene fra dag én, sier daglig leder Fredrik Lund Som veldig mange andre i klesbransjen i Norge, har Kaare Lund Agenturer handlet kleshengere og stativer fra Bjørn Haug AS i flere år. Men det er første gang at Kaare Lund Agenturer handler butikkløsninger.

Nytt merke – ny innredningsløsning
Lund forteller at da de skulle lansere et nytt merke, «The product», trengte de innredningsløsning som kunne fremheve brandet og varene. Sammen med Bjørn Haug AS utviklet de et frittstående stativ med gode eksponeringsplasser og oppbevaring inni. I tillegg utviklet de et mindre bordstativ

Noe for alle
– Vi tenkte nøye på designet av shop-in-shop-løsningen. Det måtte være noe som kunne passe for alle og fungere med farger i de forskjellige butikkene og ha en allroundverdi for flere, sier Lund. Lund og Bjørn Haug AS endte med en løsning for oppbevaring og display i ett. I to farger: Trefarget og sort. Shop-in-shop-løsningen er bygd av MDF-plater. – Nå har vi kjent Bjørn Haug AS i mange år, det var sånn sett ikke nye folk å forholde seg til. Men det har vært veldig fint å utvikle løsningen i samarbeid med dem. Det ble mange skisser og ideer frem og tilbake, forteller Lund.

Et nytt, norsk brand
Produktet som Kaare Lund Agenturer ville fremheve har det klingende navnet «The Product». – Et helt nytt norsk brand, sier Lund. – Det består av baseprodukter, undertøy som ikke er preget av sesongskifter. Et merke man kan selge tolv måneder i året og ikke trenger å legge ut på salg, sier han. Kolleksjonen er derfor bare i fire farger. Sort, hvit, gråmelert og mørk blå. Enkle basisvarer som sokker, bokser, t-skjorter og singletter. Materialene er slitesterke og myke: bambus og viskose. – Passform og kvalitet er avgjørende, sier Lund.

– Butikkene er happy
Lund forteller at produktene – og shop-in-shop-løsningen har fungert i butikk fra første dag – Butikkene er happy. Vi har fått bra tilbakemeldinger. En utrolig lettelse. Cirka 30 kunder har løsningen i butikkene sine i dag. Nå gjenstår det å se om vi over tid kan si at shop-in-shop-løsningen er så smart som vi tror, sier Lund.

Kutt allmennbelysning – bruk LED-Spots

Kutt allmennbelysning – bruk LED-Spots

Kutt allmennbelysning med lysrør, begrens tilgangen på dagslys og bruk kun LED-spots. Det gir den beste og mest spennende belysningen i butikken: Man får god og riktig belysning på produktene og spenning mellom lyse og mørkere felter.
Det sier Otto Davidsen i Bjørn Haug AS, totalleverandør av innredning, lys og musikk i en rekke norske forretninger. Lyset leveres i samarbeid med Light House Company.

Av Ove Hansrud

Holder med spots
– Det er ikke golvet ditt du skal selge, det er produktene. Derfor bør man bruke spotbelysning med LED. Allmennbelysning er unødvendig. Det som var av «barnesykdommer» med LED for noen år siden med blåaktig, «hardt» lys er borte. Dagens LED-belysning har en fargetemperatur som gir riktig lys på produktene og fremhever fargenyanser, strukturer og detaljer i plaggene som tidligere har vært nærmest usynlige for kundene.

En spot pr meter
Han jobber etter følgende oppskrift: LED-spots i skinner ca. 1,30 til 1,40 meter ut fra vegg eller det objektet som skal belyses. Dermed unngår man at kundene blendes når de ser på klærne, og lyser falle riktig slik at man får fram alle detaljer. I snitt en spot pr meter. Hvis det er andre lyskilder i rommet, må man kompensere med flere spots. Fargeeffekten på spottene i butikk er 3500 Kelvin, i utstillingsvinduene 4000 Kelvin. I prøverom bruker han en ny type spots med 2400 Kelvin og en spredning som gir et mykt, behagelig lys. I mange tilfeller gir et mørkt tak god effekt.

Mange fordeler
– Det er også mange andre fordeler med LED-belysning. Levetiden på pærene er i gjennomsnitt fem år. Etter strømbrudd er LED oppe igjen med en gang, mens det tar tid for metallhalogen får riktig temperatur igjen. Og fremfor alt, det gir et bedre og mer behagelig miljø for både betjening og kunder.

Riktig lys selger
– Det er ingen tvil om at miljøet og atmosfæren i butikken er svært viktig. Flere undersøkelser har vist at riktig lys gir en omsetningsøkning på mellom 5 og 20 prosent, sier Davidsen.

Store besparelser
Besparelsen ved å gå over fra metallhalogen til LED er betydelige. Kai Bekkelund i Light House Company har følgende regneeksempel: – En butikk med en eldre belysning med 70 Watt metallhalogen kan erstatte dette med en 30 watt LED-spot. Med 100 spots i butikken vil strømforbruket med metallhalogen være 36.400 kilowattimer i året. Med LED-spots 13.500 kilowattimer. Her sparer man 22.500 kilowattimer i året. (20.250 kroner med en strømpris på 90 øre pr. kilowattime.)

– Med den finansieringsløsningen vi kan tilby vil investeringen koste ca. 1000 kroner måneden i fem år. Det man sparer i strømutgifter vil utgjøre rundt 1700 kroner.

– Et tankekors: Metallhalogen avgir mye varme, mens LED-pærer ikke gjør det. Hvis man bruker 1700 kroner i strøm til belysning med metallhalogen, vil det koste 3.400 kroner å kjøle lufta ned igjen.

Kilde: Tekstilforum